• تاریخ انتشار : جمعه 9 فوریه 2024 - 8:54
  • کد خبر : 2002
  • چاپ خبر
امام جمعه شهرستان عنبرآباد:

مهمترین عامل شکست دشمنان، حضور همیشگی مردم در صحنه های دفاع از انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوا گفت: در دوران ۲۳ ساله پیامبری پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله، که مهم‌ترین فراز تاریخ بشریت است ایشان توانست ماندگارترین انقلاب تاریخ را رقم بزند و این در حالی بود که رسول خدا با


حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز
جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوا گفت: در دوران ۲۳ ساله پیامبری پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله، که مهم‌ترین فراز تاریخ بشریت است ایشان توانست ماندگارترین انقلاب تاریخ را رقم بزند و این در حالی بود که رسول خدا با دشمنی‌ها و دسیسه‌ها، جنگ‌های متعدد، تحریم‌های متعدد، محاصره اقتصادی و هجرت روبرو بود اما در عین حال این نهضت عظیم الهی از حیث گستره جغرافیایی و عمق تحولات و ماندگاری بی‌نظیرترین تاریخ انقلاب بشر است.

ایشان با اشاره‌ به برخی از شعارها، اصول و اهداف پیغمبر اسلام صلی الله علیه و آله افزود: یکی از اصول رسول خدا توحید و یکتاپرستی بود که بر اساس کلمه لا اله الا الله یعنی اعلان آزادی بشریت بود، دوم ایجاد اتحاد بین مسلمین بود تا در جامعه اساس برادری نسبت به همدیگر داشته باشند پشتیبان یکدیگر باشند و سوم اجرای عدالت در همه شئون سیاسی و اجتماعی بود که بر اساس آیه شریفه “ان الله یامر بالعدل والاحسان” و همینطور آیه و “اذا حکمتم بین الناس فحکموا بالعدل” بود.

ایشان عنوان کرد: از اصول دیگر پیغمبر اکرم، حذف نژادپرستی و قومیت گرایی در جامعه بود و حفظ خانواده و احترام به والدین است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ بار در قرآن سخن از احترام به والدین مطرح است گفت: چون جامعه انعکاس اخلاق، تحصیل و فرهنگ خانواده است لذا سستی نظام خانواده سستی جامعه را در پی دارد و از آنجایی که پدر و مادر رکن خانواده هستند باید همیشه و در همه حال مورد تکریم و احترام باشند تا تحکیم خانواده را به دنبال داشته باشد.

وی با طرح این سوال که در طول ۲۳ سال رسالت رسول خدا، برای بشریت چه دستاوردی داشت؟ خاطرنشان کرد: به شهادت متون متقن تاریخی، نتیجه ۲۳ سال تلاش معصومانه و خالصانه رسول گرامی اسلام، ایجاد تحول عظیم در همه ابعاد اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه مسلمانان است.

وی گفت: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله هنوز از دنیا نرفته بود بت پرستی ریشه کن شد و خداپرستی فراگیر شد، ربا متوقف شد، قرض الحسنه و انفاق جایگزین شد، بردگان آزاد شدند، بی‌عفتی از جامعه جمع شد، خودباوری و تلاش مشخصه مردمان آن زمان شد، زنان و دختران از زنده به گور شدن نجات پیدا کردند، رشد کردند و به مقامات عالیه رسیدند، قوانین متعدد در ابعاد متعدد برای پاسخ به نیازهای بشر تا قیامت وضع شد.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به ایام الله دهه فجر گفت: در آستانه فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد جشن شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم؛ انقلابی که ۴۵ سال از عمر با عظمت و با برکت آن می‌گذرد به عنوان یک نعمت الهی و یک امانت بزرگ در اختیار ما است.

حجت الاسلام بامری افزود: از دهه ۴۰ به بعد حضرت امام راحل با یک راهبرد و استراتژی مهم حرکت خود را شروع کرد که برای رژیم شاه و قدرت‌های مسلط بر ایران شناخته نبود و این استراتژی و قدرت جدید از ترکیب سه عنصر؛ مردم مومن، متحد آگاه در صحنه و زمانشناس، آموزه‌های اسلام ناب محمدی و وجود رهبری و مرجعیت دینی تحقق پیدا کرد .

وی گفت: امامین انقلاب اسلامی، همیشه متذکر شدند مادامی که این عناصر سه گانه با هم باشند، انقلاب اسلامی هم می‌ماند؛ یعنی این سه عنصر به وجود آورنده انقلاب که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند در ادامه انقلاب و بقای انقلاب اسلامی هم نقش دارند.

خطیب جمعه عنبرآباد یادآور شد: سال‌های سال است که دشمنان انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی می‌کنند، فتنه‌گری می‌کنند، نقشه می‌کشند و بزرگترین هدف آنها هم جدا کردن مردم از اسلام و رهبری است که به حمدالله تا به امروز موفق نشده اند خللی در این پیوند الهی ایجاد کنند.

ایشان با اشاره به فرا رسیدن ۲۲ بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ۴۵ سال است که خار چشم دشمنان است.

وی در اهمیت ۲۲ بهمن گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: ۲۲ بهمن در حکم عید غدیر است؛ چرا که در این روز بود که نعمت ولایت اتمام و نعمت الهی برای ملت ایران بصورت عملی، تحقق خارجی گرفت.

وی با بیان اینکه ۲۲ بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی پایان تحقیر ملت ایران بود گفت: همه ما باید توجه داشته باشیم که راهپیمایی ۲۲ بهمن مظهر اقتدار ملی‌است، نشان دهنده عزم عمومی ملت ایران و مظهر حضور مردمی در صحنه است.

حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: به صحنه سرنوشت ساز، اقتدار ساز، عظمت ساز، امنیت ساز و تحول ساز انتخابات ۱۱ اسفند ماه نزدیک می شویم که انشالله در این صحنه هم ملت ایران حماسه ای بزرگ خلق خواهند کرد.

وی در پایان حلول ماه شعبان و اعیاد بزرگ شعبانیه؛ میلاد با سعادت سیدالشهدا علیه السلام روز پاسدار، میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل علیه السلام روز جانباز و میلاد با سعادت امام سجاد علیه السلام را گرامی داشت.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.