• تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آوریل 2023 - 5:32
  • کد خبر : 296
  • چاپ خبر
استاد حوزه و دانشگاه:

خانه‌داری زنان نقش مهم اجتماعی، اقتصادی که بی‌ارزش پنداشته شده است

به گزارش پایگاه خبری سفیر جنوب؛سرویس اجتماعی راه آرمان خبرداد این روزها نقش زن در خانه کمتر مورد توجه جامعه است تا آنجا که از نظر برخی زن شاغل فردی موفق‌تر و موثرتر است. مریم مشهدی مدرس حوزه و دانشگاه و مشاوره خانواده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی این پایگاه خبری در خصوص اهمیت خانه‌داری

به گزارش پایگاه خبری سفیر جنوب؛سرویس اجتماعی راه آرمان خبرداد این روزها نقش زن در خانه کمتر مورد توجه جامعه است تا آنجا که از نظر برخی زن شاغل فردی موفق‌تر و موثرتر است.
مریم مشهدی مدرس حوزه و دانشگاه و مشاوره خانواده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی این پایگاه خبری در خصوص اهمیت خانه‌داری زنان گفت: برای تشویق به خانه داری و ایجاد انگیزه قوی برای انجام بهتر کارهای خانه روایاتی در باب پاداش انجام کارهای خانه وارد شده که تأمل در آن ها بسیار آرامبخش و شادی آفرین است.
وی ادامه داد: زنان اگر به پاداش‌ها و وعده‌هایی که خدای متعال برای انجام کارهای خانه وعده داده است ایمان داشته باشند هیچ‌گاه کار خود را بیهوده نخواهند دانست و در انجام آن سستی نخواهند کرد.
این مشاوره خانواده بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) در حدیثی فرمودند که خدمت به خانواده، کفاره گناهان بزرگ است و خشم خداوند را فرونشاند همچنین فرمودند که زن در برابر هر کاری که برای اداره امور منزل انجام می‌دهد خدا نظر لطفی به او می‌فرماید و کسی که مورد نظر الهی قرار گیرد عذاب نمی‌شود.
مدرس حوزه و دانشگاه اظهار کرد: زن نباید در خانه دیدگاه کُلْفتی داشته باشد، چرا که داشتن چنین دیدگاهی باعث می‌شود کارهای خانه برایش خسته کننده شود و ناراحت از زن بودنش باشد بلکه زن باید بداند که خورشید تابان زندگی اش است.
وی افزود: حضرت زهرا(س) از کسانی نبود که کار خانه را کوچک شمارد یا خانه را به شوق اداره و منصبی ترک کند چرا که می‌دانست اداره خانه از اداره یک کشور کمتر نیست و ثابت کرد که زن می‌تواند در سیر به سوی کمال چنان گامی به پیش نهد که حتی از مردان جلو افتد.
استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سخنانشان مطرح کرده‌اند که حضرت زهرا (س) یک زن اسلامی در بالاترین تراز ، یعنی در حدّ یک رهبر است، اما همین زنی که می‌توانست پیغمبر باشد،
از لحاظ فضائل و مناقب و حدّ وجودی! همین زن مادری می‌کند، همسری می‌کند، این ‌ها را باید فهمید، اینقدر تحقیر نکنند این فریفتگان غافل!حرف های پوچ غربی ها، خانه ‌داری زن معنایش تربیت انسان است، معنایش تولید والاترین و بالاترین محصول عالم وجود یعنی بشر است.
وی با اشاره به فکر اشتباه جامعه زنان در رابطه با شغل خانه‌داری گفت: البته زن از نظر شرعی هیچ گونه تکلیفی‌در کارهای خانه ندارد ولی برای انجام دادن هرکاری ، خداوند به او پاداش فراوان می‌دهد، شغلی شریف به نام »خانه داری« که متأسفانه برخی نگاه ها در جامعه به این مقوله بسیار
پست و حقیرانه است.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: متاسفانه نگاه جامعه و حتی زنان به خانه‌داری درست نیست در حالی‌که زنان خانه‌دار نقش مهمی در اجتماع و اقتصاد خانواده و جامعه ایفا می‌کنند.
مشهدی ادامه داد: بچه از این که مادرش شاغل است افتخار می‌کند و از خانه‌داری که‌شغل حضرت زهرا(س) است، شغلی که خلقت بر او نهاده ، خجالت می‌کشد در حالی‌که خانه داری، محور معبد خانه است.
مشاور خانواده عنوان کرد: در نگاه اسلامی کار در خانه آن قدر مقدس و موجب ثواب است که انسان می تواند به موجب کار خانه حاجات خود را از خدا بخواهد.

وی عنوان کرد: باید توجه کرد که زن خانه‌دار جزو نیروهای فعال جامعه است که از نگاه اقتصادی نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند، بسیاری از فعالیت‌های هنری و یا کدبانوگری‌های یک زن به چرخه اقتصادی خانواده کمک می‌کند.

مشهدی با بیان این‌که از آنجا که زنان خانه‌دار، کمتر مورد توجه و قدردانی قرار می‌گیرند خانه‌داری شغلی پرزحمت، یکنواخت و بی‌ارزش تلقی می‌شود، ادامه داد: متاسفانه اگر زنان بخصوص آنان که دارای تحصیلات عالیه باشند، از این‌که خود را خانه‌دار معرفی کنند شرمند می‌شوند در حالی‌که خانه‌داری یک مسئولیت مهم در اجتماع است.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.