• تاریخ انتشار : جمعه 9 آگوست 2024 - 11:38
  • کد خبر : 2779
  • چاپ خبر
امام جمعه موقت عنبرآباد:

مسؤلان مصلحت امت اسلام را در نظر بگیرند

به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب، حجت‌الاسلام حسین فضیلتی نیا امام جمعه موقت شهرستان عنبرآباد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا هدف نهایی و مطلق نیست، بلکه هدف نسبی است و خود مقدمه و زمینه دستیابی به اهداف دیگر است؛ زیرا به فرمایش قرآن، تقوا زاد و توشه است

به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب، حجت‌الاسلام حسین فضیلتی نیا امام جمعه موقت شهرستان عنبرآباد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا هدف نهایی و مطلق نیست، بلکه هدف نسبی است و خود مقدمه و زمینه دستیابی به اهداف دیگر است؛ زیرا به فرمایش قرآن، تقوا زاد و توشه است و زاد و توشه مقصد نیست.

 

وی در ادامه افزود: در قرآن کریم تقوا نیز زمینه رسیدن به «فَلاح» معرفی شده است و فلاح انسان در قرب و فنا خدا است و انسان تا عبادت نکند به تقوا دست نمی‌یابد و تا به تقوا دست نیابد توشه‌ای ندارد تا به سوی خدا سیر کند و به لقای حق تعالی برسد.

 

امام جمعه موقت عنبرآباد گفت: به عبارت ساده‌تر تقوای حداقلی یعنی گناه نکردن اما تقوای حداکثری یعنی رسیدن به مقامات بالای اخلاص در عمل.

 

حجت‌الاسلام فضیلتی نیا با اشاره به سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع)گفت: در زمان امامت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، وضعیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه به گونه‌ای رقم خورده بود که آن‌حضرت هرچه شرایط را بررسی و تحلیل می‌کردند، می‌دیدند احتمال غلبه یافتن بر معاویه برابر با صفر است. در این وضعیت که پیروزى نظامى ممکن نیست، امام به‌عنوان رهبر یک فکر، حافظ یک مکتب، مسئول اول حفظ قرآن و اسلام، بر سر دوراهى قرار گرفتند. یا باید به یک نوع جنگ سیاسى روی بیاورند و به این وسیله، مکتب را که او مسئول حفظ آن هستند عهده‌دار بشوند یا نه.

 

وی افزود: حضرت حسین‌بن‌على علیه السلام شهید است؛ چون از خود گذشت تا ارزش‌هایى که براى آن‌ها احترام قائل بود، در اجتماع بشرى بماند. امام حسن علیه‌السلام اگر در میدان جنگ کشته می‌شد، به این معنا بود که معاویه تنها منازع خود را، تنها کسى را که امکان دارد نقش افشاگرى و رسواگرى در برابر روش‌هاى پنهانى و ریاکارانه‌ى معاویه ایفا کند، از سر راه بردارد.

 

حجت‌الاسلام فضیلتی نیا با اشاره به سالروز پیروزی لبنان در جنگ ۳۳ روزه بر علیه اسرائیل گفت: لبنان و حزب‌الله قهرمان نشان دادند که با ایستادگى و با همت والا مى‌توان در مقابل اسرائیل ایستاد و اسرائیل را شکست داد و چیزى که به مخیله بعضى از سیاستمداران کشورهاى اسلامى هم خطور نمى‌کرد، اما اتفاق افتاد، واقع شد، اسرائیل در سایه ایستادگى، مقاومت، توکل به خداى متعال و استفاده از همه ظرفیت و نیروى حزب‌الله و مردم لبنان، شکست خورد و این یک نسخه عمومى و متعلق به همه دنیاى اسلام است، هیچ تفاوت نمى‌کند، شرطش این است که مسئولان کشورهاى اسلامى، منافع، خواستها و هوا‌هاى شخصى را در قضیه دخالت ندهند و مصلحت امت و مصلحت کشور را در نظر بگیرند.

 

وی با اشاره به انتقال حجت‌الاسلام بامری امام جمعه سابق عنبرآباد به شهرستان دلگان گفت: اصل ماجرای انتقال حجت الاسلام بامری نیاز منطقه دلگان به یک امام جمعه بومی با روحیه ایجاد وحدت و کار جهادی بود که شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور این ضرورت را احساس و از ایشان درخواست نموده و ایشان علیرغم میل باطنی اما یقین به ولایتمداری بر محور احساس تکلیف پذیرفتند و شهرستان عنبرآباد از داشتن آن موهبت مردمی، جهادی، انقلابی، خطیب و پای کار محرومیت زدایی و رسیدگی به امورات مردم محروم ماند که از خداوند متعال برای ایشان توفیق و سربلندی هرچه بیشتر را خواهانیم

حجت‌الاسلام حسین فضیلتی‌نیا اشاره به راه اندازی موکب دوم عنبرآباد در کربلای معلی از عموم مردم عنبرآباد جهت کمک رسانی به این دو موکب درخواست همکاری کرد.

 

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.