• تاریخ انتشار : جمعه 6 سپتامبر 2024 - 21:11
  • کد خبر : 2925
  • چاپ خبر
امام جمعه موقت عنبرآباد:

انقلاب اسلامی یک امانت الهی است 

به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب؛ حجت الاسلام والمسلمین حسین فضیلتی نیا امام جمعه موقت عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: امام یازدهم از وصیت های مهمشان که انگار در همین دوره بوده اند و ما را وصیت می نمایند به تقوای الهی و ایجاد ورع و

به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب؛ حجت الاسلام والمسلمین حسین فضیلتی نیا امام جمعه موقت عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: امام یازدهم از وصیت های مهمشان که انگار در همین دوره بوده اند و ما را وصیت می نمایند به تقوای الهی و ایجاد ورع و می فرمایند: “أُوصیکُمْ بِتَقْوَى اللّهِ وَ الْوَرَعِ فى دینِکُمْ” که این تقوا یعنی همان ملکه ای که باعث می شود در مقابل انسان و گناه سدی مستحکم ایجاد گردد تا انسان در منجلاب گناه و شهوات نفسانی دنیوی غرق نگردد.

 

وی افزود: بنابر فرمایش قرآن کریم، تقوا باعث می شود در سختی ها و مشکلات از سوی پروردگار راه نجاتی برای انسان ایجاد گردد و باعث می شود تا تحمل و ظرفیت انسان به کمال برسد و در مواقع حساس خویش را نبازد و شیطان بر او چیره نگردد.

 

امام جمعه موقت عنبرآباد از مهم‌ترین مصادیق تقوا را از زبان پیامبر(ص) حفظ آبروی دیگران دانست و گفت: پیامبر(ص) می‌فرماید: هرکس آبروی مؤمنی را حفظ کند، بدون تردید بهشت بر او واجب شود.

 

حجت الاسلام فضیلتی نیا با اشاره به ۱۸ شهریور روز جهانی مبارزه بابی سوادی گفت: همگی باید تلاش کنیم تا ریشه بیسوادی از جامعه کنده شود زیرا پیشرفت کشور در گرو آن است.

 

امام جمعه موقت عنبرآباد با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام و آغاز امامت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف گفت: از این بابت که ائمه اطهار مانند پدری دلسوز برای ما هستند ما را به زینت بودن برای خودشان سفارش می کنند و می فرمایند: کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً.

 

امام جمعه موقت عنبرآباد افزود: زینت بودن یعنی دقیقا آنچه را که این حضرات از ما می خواهند همان باشیم تا وقتی دیگر مذاهب ما را به قضاوت می نشینند جز خوبی مکتب و صاحبان آن چیزی نبینند.

 

وی خاطرنشان کرد: امام در بخشی از وصیت خویش ما را به راستگویی و اداء امانت ولو اینکه طرف مقابل مسلمان نیز نباشد سفارش می نماید و در روایات، دیندار واقعی را به راستگو و امانتدار بودن تعریف می نمایند و شخص دروغگو را دشمن خداوند متعال معرفی کرده است.

 

فضیلتی نیا بیان کرد: از جمله امانت هایی که امروز دست ما است این نظام ولایی و انقلاب جمهوری اسلامی است که با مشقت زیاد و خون شهدای عزیمان بدست آمده است لذا نباید به این نعمت و امانت الهی خیانت کرد.

 

وی گفت: از سال ۴۲ که جرقه های انقلاب زده شد، پای این انقلاب چند صد هزار نفر به درجه شهادت نائل شدند و هنوز هم که عمری از انقلاب می گذرد روزی نیست که شهیدی در راه آن نداده باشیم، لذا باید خیلی مراقب بود در حفظ این امانت بزرگ الهی.

 

وی گفت: این انقلاب آرزوی انبیاء، ائمه اطهار و اولیای خداوند متعال بود که هیچگاه بدین مستحکمی و قدرت اسلام واقعی برایشان محقق نشد چرا که بنابر دلایل متعدد پذیرش برای مردم آن زمان وجود نداشت اما امروز به برکت راهنمایی های امام و رهبری عزیز و مجاهدت های رزمندگان اسلام، ما در این فضایی که آرزوی پیامبران و ائمه اطهار بود نفس می کشیم و باید قدر این نعمت را دانست و برای هر لحظه آن شکر گذار درگاه الهی بود.

 

فضیلتی نیا افزود: از دیگر سفارشات امام عسکری (ع) به حُسنِ همسایه داری بود که نقل از اصحاب پیامبر رحمت و مغفرت است که ایشان چنان به همسایه داری امر فرمودند که ما گمان بردیم شاید همسایه از همسایه ارث می برد. پیشوای یازدهم امام حسن عسکری (ع) وصیت نمودند تا مسلمین بر سر جنازه یکدیگر حاضر شوند و مریضانشان را عیادت کنند و این از دستورات اسلامی است چرا که همه این موارد برمی گردد به بحث صله رحم که از واجبات دین ما محسوب می شود.

 

امام جمعه موقت عنبرآباد از قیمت بالای پوشاک در عنبرآباد انتقاد کرد و گفت: با توجه به شروع فصل تحصیلی و مدارس جا دارد اتاق اصاف بیشتر نظارت کنند و با گران فروشان این عرصه برخورد جدی کنند.

 

وی همچنین از برگزار کنندگان مراسمات اخر صفر و پیاده روی روز شهادت امام رضا علیه السلام در مردهک تشکر کرد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.