• تاریخ انتشار : دوشنبه 19 آگوست 2024 - 9:33
  • کد خبر : 2820
  • چاپ خبر
مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد:

برداشت خرما از ۷ و ۵۰۰ هکتار نخلستان در عنبرآباد تا پایان مهر ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد؛ ابوالحسن پیرنیا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد گفت: شهرستان عنبراباد با سطح زیر کشت  ۸ هزار و ۲۰۰ هکتار خرما  که از این سطح ۷ هزار و ۵۰۰ آن مثمر می‌باشد رتبه اول سطح زیر کشت و تولید خرما در جنوب

به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد؛ ابوالحسن پیرنیا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد گفت: شهرستان عنبراباد با سطح زیر کشت  ۸ هزار و ۲۰۰ هکتار خرما  که از این سطح ۷ هزار و ۵۰۰ آن مثمر می‌باشد رتبه اول سطح زیر کشت و تولید خرما در جنوب کرمان را به خود اختصاص داده است.

 

وی افزود: کار برداشت خرما با ارقام میان رس کلوته، مضافتی و خنیزی از نیمه دوم مرداد آغاز شده و  تا پایان مهر با برداشت ارقام دیررس مرداسنگ، هلیله‌ای، زاهدی و …  ادامه دارد.

 

پیرنیا متوسط عملکرد برداشت را هفت تُن در هکتاراعلام و پیش بینی کرد: بیش از ۵۰ هزار تُن محصول تولید و پس از سورت و بسته بندی به سردخانه های شهرستان منتقل و متناسب با نیاز بازار به بازارهای داخلی و بخشی از آن نیز به بازارهای خارجی صادر می‌شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد اعلام کرد: در هکتار از برداشت تا بسته بندی محصول خرما بیش از ۵۰نفر اشتغال زایی در سطح شهرستان ایجاد شده است.

 

وی بیان کرد: بخش عمده‌ای از محصول خرمای عنبرآباد بر اثر بادهای شدید و باران دچارخسارت شده است که باعث کاهش  عملکرد تولید شده است .

 

پیرنیا گفت: ۴۲ سردخانه در شهرستان عنبرآباد با ظرفیت ۷۰هزار تن  کار نگهداری خرما را بر عهده دارند و این ظرفیت مناسبی برای انبار محصول خرما است.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.