• تاریخ انتشار : جمعه 23 آگوست 2024 - 11:55
  • کد خبر : 2833
  • چاپ خبر
امام جمعه موقت عنبرآباد:

دولت شهید رئیسی الگوی مدیریتی برای دولت‌هاست

به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب، حجت‌الاسلام حسین فضیلتی نیا امام جمعه موقت عنبرآباد در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوا گفت: تقوا چیزی فراتر از توصیه‌های فردی برای خوب بودن است قرآن کریم (اعراف: ۹۶)می‌فرماید: اگر اهل شهرها و آبادیها، ایمان می‌آوردند و تقوا پیشه می‌کردند، برکات آسمان و زمین را

به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب، حجت‌الاسلام حسین فضیلتی نیا امام جمعه موقت عنبرآباد در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوا گفت: تقوا چیزی فراتر از توصیه‌های فردی برای خوب بودن است قرآن کریم (اعراف: ۹۶)می‌فرماید: اگر اهل شهرها و آبادیها، ایمان می‌آوردند و تقوا پیشه می‌کردند، برکات آسمان و زمین را بر آنها می‌گشودیم؛ ولی آنها حق را تکذیب کردند؛ ما هم آنان را به کیفر اعمالشان مجازات کردیم بنابراین تقوا یکی از مهمترین خصلت‌هایی است که در تعالی جامعه مؤثر است.

 

وی با تسلیت ایام اربعین سیدالشهدا علیه‌السلام گفت: جابر بن عبدالله در روز اربعین به همراه عطیه برای زیارت سید‌الشهداء علیه‌السلام به کربلا آمد. عطیه که خود از مفسران قرآن و صحابی است؛ وقتی شنید که جابر گفت: «ما هم با صحابه و شهدای کربلا شریک هستیم» تعجب کرد و به جابر گفت: آخر چطور چنین چیزی ممکن است؟ جابر پاسخ داد: از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله شنیدم: کسی که قومی را دوست داشته باشد، با آنها محشور می‌شود و کسی که کار قومی را دوست داشته باشد، با آنها در آن کار شریک می‌شود.

 

امام جمعه موقت عنبرآباد افزود: پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: هر مسلمانی که به گروهی از مسلمانان خدمت کند، خداوند به تعداد آنان در بهشت به او خدمتکار می‌دهد.

 

وی با اشاره به ۲ شهریور آغاز هفته دولت و صدمین روز شهادت شهید آیت الله رئیسی گفت: رهبر معظم انقلاب در اوصاف شهیدان رجایی و باهنر فرمودند: شهیدان رجائی و باهنر واقعاً الگو بودند؛ در همان مدت کوتاه مسئولیتشان، طوری عمل کردند که از خودشان برای ما الگو باقی گذاشتند. حقاً مظهر علم و عمل، اخلاص، پُرکاری، تلاش مؤمنانه، پایبندیِ بی اغماض به اصول و سرسپرده و دل سپرده به ارزشهای انقلاب بودند. آنچه شهید رجایی و شهید باهنر را به حرکت و امید وا داشت؛ عشق به عدالت و ارزشهای انقلاب بود.

 

حجت الاسلام فضیلتی نیا افزود: رهبر معظم انقلاب، بعدها شبیه و مضمون همین فرمایش ها را در وصف سیدالشهداء خدمت، شهید رئیسی عزیز بیان فرمودند و تأکید کردند: دولت شهید رئیسی، دولت کار و امید و حرکت و لگوی مدیریتی برای دولت ها و مسئولان است و من این موارد را گفتم برای اینکه اینها ثبت بشود به عنوان یک الگو؛ معلوم بشود کسی که رئیس قوّه مجریه یک کشور است، میتواند مجموعه این خصوصیّات عملی و فکری و قلبی و مانند اینها را با همدیگر داشته باشد و دنبال کند که ایشان بحمداللّه داشت.

وی با طرح این سوال که وظیفه رهبری چیست؟ و سازوکار حکومتداری او چگونه است؟ گفت: اولاً مهمترین وظیفه رهبرى در قانون اساسى، تنظیم سیاست هاى کلّى است و ثانیاً وظیفه رهبری آنجایی است که احساس کند یک حرکتی دارد انجام میگیرد که این حرکت، مسیر نظام را دارد منحرف میکند. اینجا وظیفه رهبری است که بیاید در میدان و به هر شکلی که ممکن است بِایستد و نگذارد؛ ولو مورد جزئی باشد.

 

وی در ادامه افزود: انجام این دو وظیفه در صحنه عمل، از سویی منجر به هدایت کلی و ریل گذاریهای کلان به سمت تحقق اهداف نظام میشود و از سویی دیگر، به رصد مسائل کشور و ورود هوشمندانه به عرصه های لازم می انجامد به نحوی که نه سازوکارها مخدوش شود، و نه کشور به بن بست برسد و با این منطق، میتوان هم سایر اتفاقات و حوادث این روزهای کشور، و چگونگی مواجهه رهبر انقلاب با آنها را به درستی فهم کرد، و هم افراد و جریان های مختلف و ادعاهایشان را محک زد و معیارهایشان را در پایبندی به مردم سالاری و سازوکارهای قانونی کشور سنجید.

 

وی در پایان با گرامیداشت روز کارمند است از زحمات موکب داران و هیآت مذهبی تشکر کرد و از آحاد مردم جهت شرکت در مراسم اربعین در عنبرآباد که روز یکشنبه ساعت ۱۷ برگزار می شود دعوت بعمل آورد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.