• تاریخ انتشار : سه‌شنبه 27 آگوست 2024 - 13:46
  • کد خبر : 2895
  • چاپ خبر
جهاد کشاورزی جنوب کرمان:

نابود شدن ۵۶ درصد خرمای جنوب کرمان

به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: محصول خرما در شهرستان‌های جنوب استان بر اثر طوفان و بارندگی بین ۳۵ تا ۸۰ درصد خسارت دیده و در مجموع حدود ۵۶ درصد کل محصول خرمای این منطقه از بین رفته است.   احمد احمدپور رئیس جهاد

به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: محصول خرما در شهرستان‌های جنوب استان بر اثر طوفان و بارندگی بین ۳۵ تا ۸۰ درصد خسارت دیده و در مجموع حدود ۵۶ درصد کل محصول خرمای این منطقه از بین رفته است.

 

احمد احمدپور رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان برآورد کرد: بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال به این محصول کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد شده است.

 

وی افزود: به علت بارندگی چند روز پیش ممکن است بخش دیگری از محصول هم دچار ترشیدگی شود که چند روز بعد علائم آن نمود پیدا می‌کند و به همین دلیل میزان خسارت افزایش خواهد یافت.

 

بیشترین خسارت در جیرفت و عنبرآباد

 

احمدپور با بیان اینکه بیشترین خسارت ها در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد بوده ادامه داد: حدود ۸۰ درصد محصول خرمای جیرفت از بین رفته و ۲۳ هزار میلیارد ریال خسارت به این محصول وارد شده است.

وی اضافه کرد: ۳۰ هزار هکتار از نخیلات زیر کشت جنوب کرمان بارور است و ۲۲۰ هزار تن سال گذشته در جنوب استان تولید خرما داشته‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان کرد: با وجود اخطارهای هواشناسی اما امکان برداشت با سرعت وجود ندارد چون برخی از رقم ها دیرتر می‌رسند و همچنین نیروی کار مختص برداشت خرما به‌راحتی فراهم نمی شود.

وی در پاسخ به وضعیت بیمه محصولات با بیان اینکه بیمه برای کشاورزان جذابیت ندارد افزود: میزان حق بیمه و پرداختی خسارت مناسب نیست.

احمدپور ادامه داد: بیمه‌ خرما و مرکبات باید به شیوه بیمه ترجیحی یا مبتنی بر عملکرد باشد، بر اساس حجم و نوع محصول تعرفه بیشتری داده می شود و خسارت هم بر اساس تعرفه و با پرداخت بیشتر صورت گیرد.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.