• تاریخ انتشار : جمعه 12 جولای 2024 - 12:31
  • کد خبر : 2588
  • چاپ خبر
امام جمعه عنبرآباد:

کربلا یک فرهنگ است و مخاطبش همه نسل‌ها در تمام قرون و اعصار هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوا گفت: تقوا ضروری‌ ترین نیاز در تمام دوران‌‌ها است و به فرموده قرآن، لباس التقوی بهترین است.   وی افزود: کربلا یک حادثه چند ساعته و محدود به زمان معین نیست، بلکه کربلا یک فرهنگ است و

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوا گفت: تقوا ضروری‌ ترین نیاز در تمام دوران‌‌ها است و به فرموده قرآن، لباس التقوی بهترین است.

 

وی افزود: کربلا یک حادثه چند ساعته و محدود به زمان معین نیست، بلکه کربلا یک فرهنگ است و مخاطبش همه نسل‌ها در تمام قرون و اعصار هستند.

 

وی با بیان اینکه توجه به تاریخ کربلا، شعور و معرفت انسان را بالا می‌برد گفت: شعور و شور در کنار هم زیبا هستند لذا دشمن به دنبال گرفتن شور و شعور کربلا از ما است و وقتی می‌بیند که نمی‌تواند شور را از ما بگیرد شعور و معرفت کربلایی را نشانه می‌گیرد.

 

امام جمعه عنبرآباد با بیان اینکه یکی از آموزه‌های کربلا بصیرت است گفت: امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: هر کس به وقت یاری امام و رهبرش خواب باشد زیر لگد دشمن بیدار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام بامری خاطرنشان کرد: بصیرت دو بعد بسیار مهم دارد؛ اول بصیرت در شناخت دشمن که بسیار مهم است و دوم بصیرت در برخورد با دشمن است.

 

وی با اشاره به انتخابات افزود: انتخابات تمام شد لازم است از مجریان برگزاری انتخابات در شهرستان اعم از فرماندار و اعضای شورای تامین، دفتر هیات نظارت، نیروهای نظامی و انتظامی بخشداران و هم عوامل بخاطر برگزاری یک انتخابات سالم و بدون حاشیه و آرام تشکر کنیم.

 

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به مهم‌ترین ماموریت دولت چهاردهم گفت: امروز ایران اسلامی با توطئه جنگ ترکیبی از طرف دشمنانش روبرو است وجنگی پیچیده و همه جانبه است لذا در این نبرد سخت و سنگین، دشمن امید را هدف گرفته است و با تمام توان دو ابزار مهم یعنی تحریم و تحریف را علیه ملت ایران به کار گرفته است.

 

خطیب جمعه عنبرآباد عنوان کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی زمینه و بستری برای پیشبرد جنگ روانی و توطئه تحریف را به دشمنان ایران اسلامی داده است تا از این طریق توطئه یاس پراکنی و از بین بردن امید را با قدرت هرچه بیشتر دنبال کنند.

 

حجت‌الاسلام بامری با اشاره به اینکه اقتصاد باید اولویت همه اعضا و بخش‌های دولت چهاردهم باشد افزود: یک عرصه بسیار مهم برای بهبود و تقویت امید و اعتماد ملت، تمرکز جدی مسئولان کشور و در راس آنان رئیس جمهور منتخب بر حل مسئله اقتصاد و بهبود وضعیت معیشت عمومی مردم است.

 

وی راه حل اساسی غلبه بر عقب ماندگی اقتصادی را دستیابی به رشد اقتصادی مناسب دانست و افزود: اگر توان داخلی کشور و مردم در جهت تقویت تولید ملی فعال شود می‌توان به رشد اقتصادی مناسب دست یافت و بر مشکلات اقتصادی همچون تورم غلبه کرد.

 

ایشان انتخابات ریاست جمهوری را تجلی مردم سالاری دانست و گفت: مشارکت قریب به ۵۰ درصدی مردم آگاه ایران اسلامی نشان داد ترفند معاندان و رسانه‌های ضد انقلاب شکست خورده است و نقطه اوج این حماسه را ایرانیان خارج از کشور خلق کردند که به طور مستقیم در آماج حملات و توهین‌های بی‌شرمانه عناصر خود فروخته ضد انقلاب قرار داشتند.

 

وی گفت: امروز دیگر انتخابات تمام شده است و رئیس جمهور منتخب اکنون رئیس جمهور همه مردم کشور است و باید مورد احترام همه گروه‌های اجتماعی و سیاسی باشد.

 

امام جمعه عنبرآباد عنوان کرد: از رئیس جمهور منتخب هم انتظار می‌رود در جهت تقویت همدلی میان تمامی جریان‌های سیاسی و بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آنها تلاش کند و با تدبیر خویش، رقابت‌های انتخاباتی را به همکاری های اجرایی تبدیل کند.

 

ایشان افزود: شهید رئیسی بی‌قرار مردم بود، در منش شخصی و روش مدیریتی و تعامل با قوا الگویی تراز از دولتمرد انقلابی را به یادگار گذاشت و بارها مورد تحسین رهبر عزیزمان قرار گرفت لذا امید داریم این الگو مورد توجه و اقتدای رئیس جمهور منتخب قرار بگیرد انشاالله.

 

وی در آستانه فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی ضمن تسلیت این ایام گفت: اجتماع و عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی بخاطر گرمای شدید، در محل مصلی الغدیر برگزار خواهد که انشاالله امسال هم با حضور با شکوه مردم عزیز، عاشورای به یاد ماندنی را رقم خواهیم زد.

 

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.