• تاریخ انتشار : جمعه 20 سپتامبر 2024 - 18:59
  • کد خبر : 3056
  • چاپ خبر

کرمان میزبان جشنواره موسیقی نواحی

به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب؛ محسن روحی گفت: آبان‌ماه میزبان جشنواره موسیقی نواحی منطقه‌ای در کرمان خواهیم بود؛ این جشنواره در چهار منطقه کشور برگزار می‌شود، که یکی از این مناطق استان کرمان است. وی افزود: موسیقی نواحی، بخشی از هویت فرهنگی، آداب‌ و رسوم ما است و در حوزه شنیداری سعی می‌کنیم که در

به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب؛ محسن روحی گفت: آبان‌ماه میزبان جشنواره موسیقی نواحی منطقه‌ای در کرمان خواهیم بود؛ این جشنواره در چهار منطقه کشور برگزار می‌شود، که یکی از این مناطق استان کرمان است.

وی افزود: موسیقی نواحی، بخشی از هویت فرهنگی، آداب‌ و رسوم ما است و در حوزه شنیداری سعی می‌کنیم که در حافظه مردم آن را تقویت کنیم، تا نسل به نسل منتقل شود و بدین منظور جشنواره موسیقی نواحی ملی را سال‌ها در کرمان میزبانی می‌کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: جشنواره استان به این‌ علت راه‌اندازی شد؛ چراکه در جشنواره ملی معمولاً یک یا نهایتاً دو گروه از کرمان امکان اجرا داشت و بسیاری از گروه‌های استانی امکان حضور در جشنواره ملی را نداشتند؛ بنابراین به دلیل اینکه مردم بیش‌تر با حوزه موسیقی نواحی آشنا شوند و هنرمندان بیش‌تری هم در جشنواره شرکت کنند، جشنواره موسیقی نواحی استانی در بافت راه‌اندازی شد.

 

وی بیان کرد: اولین دوره این جشنواره بیش از ۱۶ سال پیش، تعطیل شده بود که در دو سال گذشته سعی کردیم دوباره جشنواره موسیقی نواحی را راه‌اندازی کنیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.