• تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 10 اکتبر 2024 - 10:53
  • کد خبر : 3092
  • چاپ خبر

افتتاح مسجد وحسینیه حضرت ابوالفضل (ع) در روستای تلشیراز عنبرآباد  از محل پرداخت زکات

به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام هرمز مدیرکل اجرایی زکات کشور، دکتر عسکری مدیرکل کمیته امداد استان کرمان، حجت الاسلام اژدری رئیس زکات استان، حجت الاسلام منصفی امام جمعه عنبرآباد و دیگر مسئولان شهرستان و روستای تلشیراز آیین افتتاح مسجد و حسینیه حضرت ابوالفضل روستای تلشیراز بخش مرکزی عنبرآباد که از

به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام هرمز مدیرکل اجرایی زکات کشور، دکتر عسکری مدیرکل کمیته امداد استان کرمان، حجت الاسلام اژدری رئیس زکات استان، حجت الاسلام منصفی امام جمعه عنبرآباد و دیگر مسئولان شهرستان و روستای تلشیراز آیین افتتاح مسجد و حسینیه حضرت ابوالفضل روستای تلشیراز بخش مرکزی عنبرآباد که از مجرای پرداخت زکات مردمی ساخته شده برگزار شد.

در این آئین حجت‌الاسلام منصفی امام جمعه عنبرآباد گفت: الحمدلله مردم عزیز ما نسبت به مسائل دینی و واجبات معتقدند و در روستای تلشیراز با ساخت این حسینه زیبا ثابت کردند پای کار مسائل دینی و پیشرفت آن هستند.

وی گفت: مردم عزیزمان این باور و اعتقادی که نسبت به عاشورای سیدالشهدا دارند همان باور را نیز نسبت به زکات این واجب الهی باید باشد.

وی افزود: در روایات داریم اموال خود را با زکات حفظ کنید و هیچ مالی در دریا و خشکی از بین نمی‌رود مگراینکه زکات آن پرداخت نشده است.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: بنابر بر فتوای مقام معظم رهبری امروز جبهه مقاومت را باید با همه توان و تشکیلات کمک کنیم و جمع آوری کمک ها و زکات مستحبی کمک بزرگی برای مردم مظلوم فلسطین و لبنان خواهد بود.

در این مراسم حجت‌الاسلام هرمز مدیرکل اجرایی زکات کشور نیز گفت: ماموریت بزرگ خداوند متعال به پیامبر اکرم صلوات الله علیه، جمع آوری زکات و تجلیل از زکات دهندگان است و هدف از حضور ما تشکر از شما بزرگواران و عوامل موثر در جمع آوری زکات است.

وی گفت: در کل کشور ۲۷۰۰ میلیارد تومان جمع آوری زکات داشتیم که بخش اعظم آن مصرف همان مناطق جمع آوری شده که مصرف در اموراتی همچون بسته های معیشتی برای محرومین، ساخت حسینیه، جهیزیه زوج های کم بضاعت، لوازم ضروری منزل، ساخت مسکن، لوازم التحریر و… مصرف شده است.

وی افزود: برای اولین بار در استان کرمان همه دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد با شروع سال تحصیلی لوازم التحریر دریافت کردند.

وی بیان کرد: مسجد وحسینیه حضرت ابوالفضل (ع)در روستای تلشیراز با اعتباری بالغ بر ۱میلیارد تومان از محل پرداخت زکات مردمی ساخته شده است و یکی از مساجد خوب در جنوب استان می‌باشد که از همه عوامل خصوصا امام جمعه محترم تشکر و قدردانی میکنم

در پایان این مراسم به خاطر هفته نیروی انتظامی از حافظان امنیت و همچنین از عوامل زکات و زکات دهندگان برتر تجلیل بعمل آمد

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.