بلاگ

  • راه پیروزی، نترسیدن از دشمن و تکیه بر خدا است

    مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عنبرآباد گفت:جبهه استکبار به دنبال ایجاد ترس در دل ملت‌هاست در حالی که قرآن مؤمنان را به ایستادگی و اتکا به خدا فرا می‌خواند.

    به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب؛ حجت‌الاسلام خالصی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان عنبرآباد در جمع عزاداران حسینی مسجد امام حسین علیه‌السلام(بازار) عنبرآباد گفت: ایمان به خدا و باورمندی راسخ به پروردگار عالم آن خدای قادر متعال، عزیز، جبار و شکست ناپذیری که همه عزتها از آن اوست و همه قوتها و قدرتها مخصوص اوست. برای انسان آرامش به وجود می آورد و موجب می شود انسان از قدرت های مادی و دشمنان، ترس و واهمه ای به دل راه ندهد.

    مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: جبهه استکبار همواره با جنگ روانی و تهدید، به دنبال ایجاد ترس در دل ملت‌ها است، در حالی که قرآن مؤمنان را به ایستادگی و اتکا به خدا فرا می‌خواند.

    وی با اشاره به سیره امام خمینی رحمت الله علیه در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸ گفت: هنگامی که برخی فشار می‌آوردند که جاسوسان آمریکایی آزاد شوند، امام خمینی رحمت الله علیه با صراحت تأکید کردند، از آمریکا می‌ترسید؟ و وقتی پاسخ شنیدند که نمی‌ترسیم، یادآور شدند که پس آزادشان نکنید. این روحیه، کشور را از سقوط و عقب‌نشینی نجات داد.

    حجت الاسلام والمسلمین خالصی نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان عنبرآباد گفت: اگر ملتی بترسد، عقب‌نشینی‌های پی‌درپی آغاز می‌شود، اما اگر به خدا تکیه کند، عزت نصیبش خواهد شد.

    وی با تأکید بر هوشیاری آحاد ملت، تصریح کرد: مردم باید با تقویت انسجام ملی، ایمان و مقاومت، در برابر توطئه‌های دشمنان آسیب‌پذیر نشوند.

    حجت‌الاسلام والمسلمین خالصی در پایان با استناد به فرمایش رهبر شهیدمان یادآور شد: همه بدانند، خدای متعال نصرت را برای ملت ایران در ذیل نظام اسلامی و زیر چتر قرآن و اسلام تضمین کرده که ملت ایران حتماً پیروز خواهد شد، به‌اذن الله و با نصرت و یاری خدا در این نبرد پیچیده پیروز خواهید شد و دشمنانتان را مأیوس و مغلوب خواهید کرد.

    انتهای خبر/بهادری

  • مصرف آب در عنبرآباد از الگوی استاندارد عبور کرد

    رئیس اداره آب و فاضلاب عنبرآباد گفت: مصرف آب در شهرستان عنبرآباد از الگوی استاندارد عبور کرده است.

    به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب، دیده ور رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان عنبرآباد با هشدار نسبت به مصرف غیرمتعارف آب در این شهرستان اعلام کرد: در حالی که میانگین مصرف آب در مناطق جنوبی حدود ۱۸۰ لیتر به ازای هر نفر در شبانه‌روز است، این رقم در عنبرآباد به حدود ۴۰۰ لیتر رسیده و همین موضوع همراه با انشعابات غیرمجاز و استفاده از آب شرب برای آبیاری باغات فشار سنگینی بر شبکه تأمین آب وارد کرده است.

    دیده‌ور رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان عنبرآباد در جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به چالش‌های جدی حوزه تأمین آب اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات فعلی شهرستان موضوع انشعابات غیرمجاز و مصرف آب شرب خارج از الگوی تعریف‌شده است.

    وی با بیان اینکه در برخی مناطق به‌ویژه در سطح شهر عنبرآباد از آب شرب برای آبیاری باغات و نخلستان‌ها استفاده می‌شود، افزود: در یکی از موارد شناسایی‌شده، یک خط لوله ۶۳ برای آبیاری باغی با مساحت بیش از یک هکتار مورد استفاده قرار گرفته بود.

    رئیس آبفای عنبرآباد تأکید کرد: با وجود تولید حدود ۴۰۰ لیتر آب به ازای هر نفر در شبانه‌روز در شهرستان، همچنان با کمبود آب مواجه هستیم؛ در حالی که میانگین منطقی مصرف در شهرستان‌های جنوبی به دلیل شرایط اقلیمی و گرمای هوا حدود ۱۸۰ لیتر است.

    دیده‌ور از پیگیری‌های انجام‌شده برای افزایش ظرفیت تأمین آب خبر داد و گفت: با وجود محدودیت‌های موجود در زمینه حفر چاه، مجوز حفر یک حلقه چاه جدید اخذ و عملیات آن انجام شده است و برنامه‌ریزی برای حفاری چاه بعدی نیز در دستور کار قرار دارد تا در زمان بحران بتوان از آن استفاده کرد.

    وی همچنین از اجرای طرح‌های نظارتی و برخورد با تخلفات خبر داد و افزود: اکیپ‌های موسوم به پلیس آب به‌صورت میدانی در حال رصد و پیگیری هستند و موارد متعددی مشاهده شده که آبیاری باغات به‌صورت مداوم و بیش از نیاز واقعی انجام می‌شود.

    رئیس آبفای عنبرآباد در پایان خواستار همراهی دستگاه‌ها و شهروندان در مدیریت مصرف آب و برق شد و گفت: بدون اصلاح الگوی مصرف و مقابله با انشعابات غیرمجاز، کاهش مشکلات آبی شهرستان امکان‌پذیر نخواهد بود.

    انتهای خبر/بهادری

  • صرفه‌جویی شرط عبور از روزهای گرم

    مدیر برق عنبرآباد در جلسه شورای اداری این شهر گفت:صرفه‌جویی شرط عبور از روزهای گرم است.

    به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب؛ پورحیدری مدیر برق شهرستان عنبرآباد در جلسه شورای اداری با تأکید بر ضرورت همکاری همه بخش‌ها برای مدیریت مصرف انرژی گفت: بخش خانگی همچنان بیشترین سهم مصرف برق را به خود اختصاص داده و نزدیک به ۵۰ درصد مصرف برق شهرستان مربوط به این بخش است.

    وی با اشاره به افزایش مصرف در سال‌های اخیر افزود: بخشی از مشترکان در سال‌های گذشته اشتراک‌هایی با ظرفیت پایین دریافت کرده‌اند اما امروز به دلیل افزایش استفاده از وسایل سرمایشی و فرسودگی تجهیزات، میزان مصرف آن‌ها به‌مراتب بیشتر شده و این موضوع فشار قابل توجهی بر شبکه برق وارد می‌کند.

    مدیر برق شهرستان عنبرآباد با تأکید بر فعال‌سازی و استفاده مؤثر از سامانه‌های خودتأمین در دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: همراهی مجموعه‌های اداری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود می‌تواند نقش مهمی در کاهش بار شبکه و تأمین برق پایدار داشته باشد.

    پورحیدری با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در مدیریت مصرف تصریح کرد: خاموش کردن چراغ‌های اضافی، استفاده حداکثری از نور طبیعی و مدیریت مصرف در واحدهای تجاری از ساده‌ترین اما مؤثرترین راهکارهای کاهش هزینه و جلوگیری از اتلاف انرژی است.

    وی همچنین از مصرف بالای برخی اماکن و روشن بودن غیرضروری تجهیزات در ساعات کم‌تردد انتقاد کرد و گفت: مصرف بهینه، تنها یک توصیه نیست؛ بلکه ضرورتی برای حفظ پایداری شبکه و استمرار خدمت‌رسانی به همه مشترکان است.

    مدیر برق عنبرآباد در پایان تأکید کرد: کارکنان صنعت برق در گرما، سرما و شرایط بحرانی تنها یک هدف را دنبال می‌کنند؛ تأمین انرژی پایدار برای مردم و تحقق این هدف بدون همکاری عمومی امکان‌پذیر نخواهد بود.

    انتهای خبر/بهادری

  • ایران به‌عنوان قدرتی تأثیرگذار در جهان شناخته شد

    کارشناس مسائل سیاسی گفت: در این نبرد سخت جمهوری اسلامی ایران به فضل الهی به‌عنوان قدرتی تأثیرگذار در منطقه و جهان شناخته شده است.

    سلیمان اسفندیاری شب گذشته در تجمع مردمی میدان کوثر کرمان با بیان اینکه توکل ما به خداوند متعال و توسل ما به ائمه اطهار(ع) است، اظهار کرد: از هیچ چیز و هیچ‌کس هراس و ترسی نداریم و تنها از خداوند متعال می‌ترسیم. خداوند وعده حتمی پیروزی را به مؤمنان داده و اگر دین خدا را یاری کنیم و به وظایف خود عمل کنیم، خداوند بهترین نتیجه را برای بندگانش رقم خواهد زد.

    وی با اشاره به جنگ‌ها و تحولات منطقه افزود: در این نبرد سخت که میان جمهوری اسلامی ایران، جبهه مقاومت و محور استکبار جهانی شکل گرفته، جمهوری اسلامی ایران به فضل الهی به عنوان قدرتی تأثیرگذار در منطقه و جهان شناخته شده و جبهه مقاومت توانسته در برابر قدرت‌های بزرگ ایستادگی کند.

    کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه هیچ‌کس توان ایستادن در برابر استکبار را نداشت مگر جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت، تصریح کرد: به فضل الهی پیروزی نهایی از آنِ جبهه مقاومت است و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، رژیم صهیونیستی رو به زوال است و آینده‌ای برای خود نخواهد داشت.

    وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی برای حفظ موجودیت خود دست به هر اقدامی می‌زند، اما خون‌های به ناحق ریخته‌شده، گریبان این رژیم و حامیان آن را خواهد گرفت و آنان به اذن الهی به سوی نابودی خواهند رفت.

    اسفندیاری در ادامه با اشاره به روحیه عاشورایی رزمندگان حزب‌الله لبنان گفت: رزمندگان حزب‌الله با الهام از مکتب امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا می‌جنگند. در شهر «مِیس‌الجبل» لبنان که به کربلای لبنان معروف است، هر ساله مراسم تعزیه باشکوهی برگزار می‌شود و هزاران نفر از سراسر لبنان برای شرکت در این آیین حضور می‌یابند.

    وی افزود: بسیاری از افرادی که در این تعزیه‌های عاشورایی نقش‌آفرینی می‌کردند، در سال‌های اخیر به شهادت رسیده‌اند. از جمله شهید «ابومحمد» که سال‌ها در سوریه حضور داشت و مورد توجه و علاقه شهید حاج قاسم سلیمانی بود. این شهید در تعزیه عاشورایی نقش حبیب‌بن‌مظاهر را ایفا می‌کرد و در نبردهای اخیر به شهادت رسید.

    کارشناس مسائل سیاسی همچنین به خاطره‌ای از یکی از رزمندگان حزب‌الله در شهر الخیام اشاره کرد و گفت: این رزمنده به تنهایی در برابر نیروهای رژیم صهیونیستی مقاومت کرد و شجاعت، مدیریت و ایثار او به گونه‌ای بود که حتی فرماندهان دشمن نیز به آن اعتراف کردند.

    وی با بیان اینکه رزمندگان مقاومت تربیت‌شدگان مکتب امام حسین(ع) هستند، اظهار داشت: آنان با روحیه عاشورایی و با تکیه بر ایمان و توکل در برابر دشمن می‌ایستند و خداوند نیز نصرت خود را شامل حال آنان کرده است.

    اسفندیاری با اشاره به نقش ایمان و توسل در موفقیت رزمندگان، خاطراتی از دوران حضور نیروهای مقاومت در مناطق عملیاتی نقل کرد و گفت: خواندن آیةالکرسی و توسل به خداوند متعال، روحیه و آرامش خاصی به رزمندگان می‌بخشید و آنان در سخت‌ترین شرایط نیز امید خود را از دست نمی‌دادند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مادران شهدا اشاره کرد و افزود: مادران شهدا با روحیه زینبی، فرزندان خود را برای دفاع از اسلام و مقابله با ظلم تربیت کرده‌اند و همین ایثار و استقامت، پشتوانه اصلی جبهه مقاومت است.

    سخنران در پایان تأکید کرد: با وجود چنین رزمندگان، خانواده‌ها و مادران مقاومی، هیچ شکستی برای جبهه حق، جهان اسلام و اسلام ناب محمدی متصور نیست و به فضل الهی، پیروزی نهایی از آنِ مؤمنان و جبهه مقاومت خواهد بود.

    منبع: کرمان ۱۴۰۰

    انتهای خبر/بهادری

  • اهدای ۵۰۰ کلاه حصیری دست‌باف بانوان عنبرآبادی به رزمندگان هرمزگان

    بانوان ستاد نماز جمعه عنبرآباد در اقدامی جهادی، ۵۰۰ کلاه حصیری را از برگ نخل خرما برای محافظت از رزمندگان در برابر گرمای هوا بافتند و به استان هرمزگان ارسال کردند.

    به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب؛ بانوان هنرمند و جهادگر ستاد نماز جمعه شهرستان عنبرآباد در حرکتی خودجوش و با هدف حمایت از مدافعان وطن، اقدام به تولید کلاه‌های حصیری با استفاده از برگ نخل خرما (پیش بافی) کردند.

    حجت‌الاسلام منصفی امام جمعه عنبرآباد با قدردانی از این اقدام گفت: این بانوان با استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه، علاوه بر حفظ سنت‌های هنری در اقدامی ارزشمند با هدف کاهش اثرات گرمای شدید این کلاه‌ها را با دستان خود بافته و برای رزمندگان استان هرمزگان ارسال کردند.

    وی این اقدام را نمادی از همدلی مردم با حافظان امنیت کشور دانست و افزود: این هدایا امروز برای توزیع میان رزمندگان در استان هرمزگان بارگیری و ارسال شد.

    امام جمعه عنبرآباد گفت:در کمترین زمان ممکن ۵۰۰کلاه حصیری بافته شد که جای تقدیر تشکر دارد

    انتهای خبر/بهادری

  • ولایتمداری حضرت علی (ع)سرمشق مومنان در پیروی از ولایت است

    نماینده ولی فقیه در سپاه عنبرآباد گفت: امام علی(ع) نخستین شخص ولایت مدار در دنیاست، و ولایتمداری ایشان سرمشق مومنان در پیروی از ولایت است.

    به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب؛ حجت الاسلام والمسلمین خالصی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان عنبرآباد در صد و سیزدهمین شب ایستادگی مردم شهید پرور شهرستان عنبرآباد همزمان با ششمین شب محرم اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در محل گلزار شهدای گمنام عنبرآباد گفت؛ امام علی علیه‌السلام نخستین شخص ولایت مدار در دنیاست، لذا ولایتمداری ایشان سرمشق مومنان در پیروی از ولایت است.

    وی افزود: خداوند در سوره نساء اطاعت از ولی و امام را هم ردیف اطاعت از خود قرار داده است. در این سوره اطاعت از ولایت در کنار اطاعت از نبوت و توحید قرار گرفته است، لذا اگر در زمینه ولایتمداری ایمان راسخ نداشته باشیم، مطمئنا هرکس به سلیقه خود رفتار می‌کند و جامعه از هم می‌پاشد.

    مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عنبرآبا با اشاره به شهادت مظلومانه امام خامنه‌ای عزیز رضوان‌الله علیه به دست دشمنان قسم‌خورده اسلام و انسانیت، بیان کرده است: ملت قهرمان و مقاوم ایران در غم فقدان رهبر و زعیم خود اندوهی عمیق را تجربه می‌کند، اما راه ایشان، که برگرفته از مسیر نورانی امام راحل رحمت الله علیه است، تا همیشه تداوم خواهد داشت.

    حجت الاسلام خالصی گفت: تجربه زعامت و ولایت امام شهید انقلاب بار دیگر صحت کلام حکیمانه امام خمینی رحمت الله علیه را اثبات نمود که فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما وارد نشود و اینک با رهبری امام سید مجتبی حسینی خامنه‌ای فصل تازه‌ای از ولایتمداری ملت ایران آغاز شده است.

    وی بیان کرد: ملت بزرگ و حماسه ساز ایران اسلامی بیعت خویش را تا پای جان با ولی امر مسلمین امام سیدمجتبی حسینی خامنه‌ای اعلام کردند و یقین داریم که دست رحمت الهی در مسیر نورانی ولایت، یاری‌گر امت اسلام خواهد بود. به فضل الهی، عصر زعامت ایشان آغازی برای درخشش تمدن اسلامی-ایرانی خواهد بود

    انتهای خبر/بهادری

  • اجرای طرح ملی مهتاب در عنبرآباد

    مدیر اداره برق عنبرآباد از پایش مصرف برق واحدهای تجاری عنبرآباد در قالب طرح ملی مهتاب با هدف مدیریت مصرف انرژی، کاهش بار شبکه در ساعات اوج مصرف در عنبرآباد خبر داد.

    به گزارش پایگاه خبری؛ سفیرجنوب مسعود پورحیدری مدیر اداره برق شهرستان عنبرآباد از رزمایش طرح ملی مهتاب با هدف مدیریت مصرف انرژی، کاهش بار شبکه در ساعات اوج مصرف در عنبرآباد خبر داد.

    در این بازدیدها که توسط معاون عمرانی فرمانداری شهرستان عنبرآباد و مدیر اداره برق عنبرآباد صورت گرفت؛ وضعیت مصرف برق مشترکان تجاری مورد بررسی قرار گرفت و ضمن ارائه توصیه‌های لازم در خصوص رعایت الگوی مصرف و استفاده بهینه از انرژی، بر ضرورت همکاری تمامی مشترکان در مدیریت مصرف برق تأکید شد.

    مسعود پورحیدری در حاشیه این بازدید اظهار کرد: مدیریت مصرف برق و مشارکت مشترکان، به ویژه در فصل گرما، نقش بسزایی در حفظ پایداری شبکه و تأمین برق مطمئن برای تمامی مشترکان دارد.

    وی افزود: اجرای طرح ملی مهتاب با هدف شناسایی مصارف غیرمتعارف، مقابله با انشعابات غیرمجاز و ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی به صورت مستمر در سطح شهرستان در حال انجام است.

    مدیر برق شهرستان عنبرآباد همچنین از تداوم بازدیدهای میدانی و پایش مستمر مشترکان در بخش‌های مختلف خبر داد و خاطرنشان کرد: همکاری مردم و اصناف در رعایت الگوی مصرف، مهم‌ترین عامل در عبور موفق از پیک بار و حفظ پایداری شبکه برق خواهد بود.

    انتهای خبر/بهادری

  • ۸ نانوایی شهرستان عنبرآباد به امکانات پدافندی مجهز شدند+فیلم

    معاون عمرانی فرمانداری عنبرآباد از تجهیز هشت واحد نانوایی به امکانات پدافند غیرعامل با هدف تداوم خدمات‌رسانی و افزایش آمادگی در شرایط اضطراری خبر داد.

    .

    به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب؛ مجتبی امیری امروز دوشنبه ۲۵ خردادماه در حاشیه مانور امکانات پدافندی نانوایی‌های شهرستان که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد اظهار کرد: در راستای ارتقای تاب‌آوری زیرساخت‌های خدماتی و تأمین پایدار نان، هشت واحد نانوایی به تجهیزات مورد نیاز از جمله سامانه دوگانه‌سوز (گاز و گازوئیل)، ذخیره آب و موتور برق مجهز شدند.

    وی افزود: این اقدام با همکاری دستگاه‌های مرتبط و با هدف حفظ روند خدمت‌رسانی به شهروندان در شرایط خاص و جلوگیری از اختلال در تأمین نان انجام شده است.

    معاون عمرانی فرمانداری عنبرآباد تأکید کرد: برنامه‌ریزی برای توسعه این امکانات در سایر واحدهای نانوایی شهرستان نیز بر اساس نیاز و ظرفیت‌ها در دستور کار قرار دارد.

    انتهای خبر/بهادری

  • امجز زیر آتش

    نبود خودروی اطفای حریق در دهستان امجز عنبرآباد معیشت مردم را تهدید می‌کند.

    به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب؛ دهستان امجز از توابع شهرستان عنبرآباد این روزها بیش از گرمای تابستان نگران شعله‌هایی است که هر بار بخشی از معیشت مردم را با خود می‌برد؛ شعله‌هایی که اگر امروز برای مهار آن چاره‌ای اندیشیده نشود، فردا امنیت اقتصادی ده‌ها خانوار روستایی را تهدید خواهد کرد.

    با آغاز فصل گرما و افزایش حضور گردشگران در مناطق طبیعی، آتش‌سوزی‌ها در این منطقه روندی نگران‌کننده پیدا کرده است؛ اتفاقاتی که علاوه بر شرایط آب‌وهوایی در برخی موارد ناشی از بی‌احتیاطی بوده و خسارت‌های سنگینی بر جای گذاشته است.

    آخرین مورد آتش‌سوزی شب گذشته رخ داد؛ حادثه‌ای که طی آن باغ‌های مرکبات چندین خانوار دچار خسارت و نابودی شد. اما آنچه بیش از خود آتش مردم را نگران کرده، نبود راه ارتباطی مناسب و دشواری دسترسی به مناطق کوهستانی دهستان امجز است؛ موضوعی که عملاً عملیات اطفای حریق را با تأخیر و محدودیت جدی مواجه می‌کند.

    اکثریت مردم این دهستان از راه کشاورزی و باغداری امرار معاش می‌کنند و باغ‌های مرکبات، سرمایه سال‌ها تلاش و تنها منبع درآمد بسیاری از خانواده‌هاست.

    در چنین شرایطی، هر دقیقه تأخیر در رسیدن امکانات می‌تواند به از بین رفتن یک فصل کامل زحمت و درآمد مردم منجر شود.مردم منطقه معتقدند حتی در صورت اعزام خودروهای آتش‌نشانی از شهرهای عنبرآباد یا دوساری، فاصله زیاد و شرایط مسیر باعث می‌شود نیروها زمانی به محل برسند که دیگر چیزی برای نجات باقی نمانده باشد.

    اکنون انتظار می‌رود با استفاده از ظرفیت دهیاری، حمایت فرمانداری و کمک‌های استانی، تأمین خودروی آتش‌نشانی سبک، تجهیزات اطفای حریق و تقویت زیرساخت‌های دسترسی برای این دهستان در اولویت قرار گیرد.

    درخواست مردم دهستان امجز از استاندار محترم و مدیرکل امور روستایی روشن است؛اجازه ندهید آتش معیشت مردم را پیش از رسیدن کمک‌ها خاکستر کند. امروز زمان چاره‌اندیشی است؛ قبل از آنکه حادثه بعدی خسارتی جبران‌ناپذیر به همراه داشته باشد.

    انتهای خبر/بهادری

  • محرم، محور روشنگری و مقاومت است

    امام جمعه عنبرآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته عنبرآباد گفت:محرم، محور روشنگری و مقاومت است.

    به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب؛ حجت‌الاسلام والمسلمین منصفی، امام جمعه شهرستان عنبرآباد، در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه به تقوا، اخلاص و عمل صالح، ماه محرم را ماه بیداری، روشنگری و حفظ اسلام دانست و با اشاره به تحولات منطقه تأکید کرد: ملت ایران با روحیه حسینی، در برابر تهدیدها ایستاده و دوران بزن و دررو برای دشمنان، به‌ویژه رژیم صهیونیستی، پایان یافته است.

    حجت‌الاسلام والمسلمین منصفی، امام جمعه محترم شهرستان عنبرآباد، در خطبه اول نماز جمعه ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی و عمل صالح، با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) اظهار کرد: هر کس خداوند را اطاعت کند، پروردگار او را به غیر خود واگذار نمی‌کند، اما کسی که معصیت الهی انجام دهد، به خود واگذار خواهد شد؛ از همین رو انسان باید در همه حال درِ خانه خدا را بکوبد و از او بخواهد که لحظه‌ای وی را به حال خود رها نکند.

    وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم افزود: محرم همواره ماهی سرنوشت‌ساز در تاریخ اسلام و انقلاب بوده است. رژیم پهلوی نیز با فرا رسیدن محرم، دچار هراس و تزلزل می‌شد و در روزهای تاسوعا و عاشورا، عظمت حضور مردم مؤمن و انقلابی را به چشم دید.

    امام جمعه عنبرآباد با بیان اینکه خطای بزرگ یزید، تلاش برای از بین بردن اسلام بود، خاطرنشان کرد: سیدالشهدا(ع) با قیام عاشورا اسلام را زنده نگه داشت و به همین دلیل، هر جا کار اسلام گره بخورد، نام و روضه امام حسین(ع) گره‌گشا خواهد بود.

    امام جمعه عنبرآباد در ادامه به نقش فرهنگ عاشورا در دفاع مقدس و استمرار انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: عشق و محبت به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ملت ایران را در همه میدان‌ها مقاوم و استوار نگه داشته است و امروز نیز مردم با همان روحیه حسینی در صحنه حضور دارند.

    وی تأکید کرد: اگر مردم در میدان نباشند، هیچ مسئولی در انجام مأموریت‌های خود موفق نخواهد شد، از این رو سرمایه اصلی نظام، حضور مردم و پشتیبانی آنان از آرمان‌های انقلاب است.

    حجت‌الاسلام والمسلمین منصفی در خطبه دوم نیز ضمن دعوت مجدد به تقوای الهی و طلب مغفرت، با استناد به آیه ۳۵ سوره اعراف گفت: هر کس اهل تقوا باشد، در پناه الهی قرار می‌گیرد و از حزن و عذاب در امان خواهد بود.

    وی سپس با تأکید بر ضرورت اخلاص در اعمال و مراسم مذهبی افزود: عزاداری برای امام حسین(ع) نباید تنها به مداحی محدود شود، بلکه مجالس حسینی باید محل آگاهی‌بخشی، تبیین معارف دینی و روشنگری برای مردم باشد و از ظرفیت سخنرانان و منبری‌ها نیز باید به‌درستی استفاده شود.

    وی با اشاره به مسائل منطقه و جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در برابر هرگونه تعرض و شرارت دشمنان، پاسخی قاطع و کوبنده خواهد داد و امروز دشمنان به خوبی می‌دانند که ملت ایران در دفاع از آرمان‌های خود جدی و استوار است.

    امام جمعه عنبرآباد همچنین بر نقش مهم روشنگری در جامعه تأکید کرد و گفت: فعالان فرهنگی و افراد اثرگذار باید در برابر شایعات و جنگ روانی دشمن حضور فعال داشته باشند و مسئولان نیز لازم است با مردم صادقانه سخن بگویند.

    وی در بخش پایانی سخنان خود با قدردانی از تلاش مسئولان شهرستان، به‌ویژه فرماندار عنبرآباد، حضور میدانی و پیگیری مسائل مردم را نمونه‌ای از مدیریت جهادی دانست و بیان کرد: مسئولان باید با توان بیشتری در میان مردم و روستاها حضور پیدا کنند. همچنین از اقدامات مجموعه اداره برق در مدیریت مصرف و جهاد کشاورزی در خدمت‌رسانی به مردم تقدیر شد.

    امام جمعه عنبرآباد در پایان از برنامه‌ریزی برای تشکیل گروه جهادی در نماز جمعه خبر داد و از علاقه‌مندان و صاحبان تخصص و هنر دعوت کرد برای همکاری و خدمت‌رسانی به مردم نام‌نویسی کنند.

    انتهای خبر/بهادری