• تاریخ انتشار : جمعه 2 فوریه 2024 - 8:58
  • کد خبر : 1979
  • چاپ خبر
امام جمعه شهرستان عنبرآباد:

اثر یک بند انگشت ما در انتخابات بند دل دشمن را پاره می کند

حجت‌الاسلام حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با توصیه به رعایت تقوای الهی و به دنباله سلسله مباحث راجع به بیان حقوق والدین گفت: از جمله حقوقی که والدین بر عهده فرزندان دارند، احترام به آنها است لذا انسان می‌تواند با تعیین مسیر زندگی، خوشبختی‌اش را تضمین کند. وی با

حجت‌الاسلام حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با توصیه به رعایت تقوای الهی و به دنباله سلسله مباحث راجع به بیان حقوق والدین گفت: از جمله حقوقی که والدین بر عهده فرزندان دارند، احترام به آنها است لذا انسان می‌تواند با تعیین مسیر زندگی، خوشبختی‌اش را تضمین کند.

وی با بیان اينكه یکی از شاه کلیدهای عاقبت بخیری احترام به پدر و مادر است گقت: در هر شرایطی فرزندان باید احترام پدر و مادر را نگه بدارند؛ هرچند ممکن است گاهی اوقات والدین در رفتار با فرزندان خودشان دچار اشتباه شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بامری امام جمعه عنبرآباد با بیان اینکه یکی از حقوق والدین بر فرزند خشوع و خضوع به آنها است در زمانی که ظلمی می‌کنند افزود: خضوع و فروتنی راهکاری است که نه تنها مانع بی‌احترامی به والدین می‌شود بلکه مسیر طاعت خداوند را هم برای انسان هموار می‌کند.

خطیب جمعه عنبرآباد با اشاره و گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: دهه مبارک فجر فرصت مغتنم و ارزشمندی است برای تبیین دستاوردهای ۴۵ ساله نظام اسلامی و امروز یک وظیفه در عرصه جهاد تبیین متوجه همه ما می‌باشد و آن بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است.

وی گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری ما بر اثر تسلط سیاست‌های استبدادی، استعماری، سلطنت‌های موروثی و خاندانی حکومتهای غاصب و جائر در طول سه قرن، از قافله علم جهانی عقب ماندیم، اما معجزه انقلاب اسلامی به ما هویت داد و ما را آزاد کرد و به ما قدرت، عظمت و رشد داد.

وی با بیان‌دست‌آوردهای جمهوری اسلامی عنوان کرد: جمعیت کشور از ۳۶ میلیون نفر در سال ۵۷ اکنون به قریب ۸۵ نفر رسیده و با افزایش دو برابری جمعیت، کشورمان در بخش سلامت پیشرفت ۱۵ برابری داشته.

خطیب جمعه عنبرآباد افزود: در دوران طاغوت ۳۷ درصد کل کشور شهرهای ما دارای بیمارستان بودند اما اکنون ۹۷ درصد شهرهای کشور دارای بیمارستان هستند و در سال ۵۷ تعداد کل پزشکان کشور ۱۴۷۰۰ نفر بودند الان بیش از ۱۴۰ هزار پزشک تربیت شده است.

حجت‌الاسلام بامری گفت: در سال ۵۷ فقط ۶۰۰ نفر در سال دانشجوی پزشکی بود اما الان این آمار به ۶۰۰ نفر در سال رسیده است که به برکت انقلاب اسلامی ۹۵ درصد دارو در داخل کشور تولید می‌شود و این یعنی خودکفایی در حوزه تولید دارو محسوب می‌شود.

وی گفت: انقلاب اسلامی معنویت و دین اندیشی را احیا کرد، فرهنگ قرآنی را گسترش داد، فرهنگ نماز را تقویت کرد، تحول معنوی و خودباوری جوانان را امروز به اوج خود رسانده است.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به اعتکاف رجبیه امسال گفت: علیرغم تلاش دشمنان و خناسان جهت القاء دین گریزی جوانان، بحمدالله امسال قریب به یک میلیون معتکف در مساجد کشور که ۸۰ درصد آن را نوجوانان و جوانان تشکیل دادند و حدود ۵۰ درصد این جمعیت، دانش‌آموزان بودند، این یعنی توجه به معنویت و اقبال به سمت دین و ارزش‌ها که تمام این‌ها به برکت انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بامری امام جمعه عنبرآباد با اشاره به مسئله انتخابات گفت: قبل از انقلاب، انتخاباتی به این شکل وجود نداشت و تقریبا همه انتخاب‌ها انتصابی بود؛ اما امروز به برکت انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال عمر انقلاب ۱۳ دوره انتخابات ریاست جمهوری،
۱۱ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۵ دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۶ دوره انتخابات شورای شهر و روستا و ۳ دوره همه پرسی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ماالان هم یک انتخابات مهم و سرنوشت ساز و تاریخی در مقابل خودمون داریم و شاهدیم که یزیدیان زمان، علیه انتخابات چگونه دارند دشمنی و خناسی می‌کنند.

حجت‌الاسلام بامری گفت: به تعبیر مرحوم آیت الله مشکینی رحمت الله علیه که فرمودند: کسی که در انتخابات شرکت می‌کند ولی رای سفید می‌دهد انتخاب نمی‌کند انگار در صحنه کربلا حضور دارد ولی بی‌هدف تیر رها می‌کند چون موضع گیری دقیق و هدفمندی ندارد و کسی که در انتخابات به غیر صالح رای می‌دهد گویا علیه حق و علیه امام حسین علیه السلام دارد شمشیر می‌زند.

وی افزود: باید با دقت و بصیرت رای بدهیم و انتخاب کنیم و بدانیم که همین یک بند انگشت ما که در انتخابات مهر می‌زند، قلب دشمن را پاره می‌کند.

خطیب جمعه افزود: اگر انتخابات و مسئله رای دادن و انتخاب کردن یک امر بیهوده‌ای است، چرا امروز دشمن این همه تلاش شبانه روزی دارد انجام می‌دهد بر علیه انتخابات که انتخابات را کم رنگ جلوه دهد؟ و ایا یک امر بی‌اهمیت این همه هزینه باید علیه آن بکار گرفته شود؟

وی گفت: انتخابات اثر دارد و اثر انتخابات ایجاد قدرت و همبستگی ملی، ایجاد امنیت، باعث رشد، پیشرفت، حرکت، پویایی و تحول است و دشمن از این آثار انتخابات هراس دارد.

امام جمعه عنبرآباد افزود: ملت ما انشاالله با شرکت در انتخابات در موعد مقرر، نه تنها بند دل دشمن را پاره می‌کند، بلکه چشم دشمن را نیز کور خواهند کرد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.