• تاریخ انتشار : جمعه 22 سپتامبر 2023 - 12:52
  • کد خبر : 949
  • چاپ خبر
فرمانده سپاه عنبرآباد؛

وحدت رمز موفقیت، تولید قدرت و امنیت است

به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب ظهر امروز در اولین روز از هفته دفاع مقدس ایوب سنجری فرمانده سپاه شهرستان عنبرآباد بعد از خطبه های نماز جمعه سخنرانی کرد. فرمانده سپاه شهرستان عنبرآباد ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: در جنگ تحمیلی فقط صدام طرف ایران نبود بلکه ایران با ابرقدرت‌های نظامی دنیا می‌جنگد

به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب ظهر امروز در اولین روز از هفته دفاع مقدس ایوب سنجری فرمانده سپاه شهرستان عنبرآباد بعد از خطبه های نماز جمعه سخنرانی کرد.

فرمانده سپاه شهرستان عنبرآباد ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: در جنگ تحمیلی فقط صدام طرف ایران نبود بلکه ایران با ابرقدرت‌های نظامی دنیا می‌جنگد که با انقلاب ایران و با پیام ایران برای جهانیان مخالف بودند.

وی افزود: یک فهرست از کمک‌های آمریکا به عراق در ۸ سال جنگ تحمیلی وجود دارد که شرح همه آن‌ها چند کتاب می‌شود. این کمک‌ها از انواع نظامی، اقتصادی، سیاسی، تبلیغاتی و اطلاعاتی بود و پایان نداشت در مجموع بیش‌ از ۳۰ کشور به عراق کمک می‌کردند و در این میان آمریکا دیگران و حتی کشورهای منطقه را تشویق می‌کرد به حمایت اطلاعاتی و تجهیزاتی و سیاسی از رژیم بعثی بپردازند.

فرمانده سپاه عنبرآباد اظهار کرد: آمریکایی‌‌ها در سال ۱۳۶۲ برای شروع ۴۸ فروند بالگرد نظامی بل ۲۱۴ به عراق تحویل دادند تأسف‌بار این‌که این بالگردها را ایران پیش از انقلاب اسلامی سفارش داده بود و حتی کارخانه سازنده‌اش هم متعلق به ایران و البته مصادره شده توسط آمریکا بود.

سرهنگ پاسدار ایوب سنجری بیان کرد تمام سال‌های جنگ تحمیلی تجهیزاتی نبود که عراق لازم داشته باشد و آمریکا و دیگران برایش تأمین نکنند همین شد که جنگ طولانی شد وگرنه صدام توان مقاومت ۸ سال در برابر ایران را نداشت.

وی اظهار کرد: علاوه‌ بر مداخله قدرت‌های غربی اتحاد شوروی نیز مهم‌ترین صادرکننده سلاح به عراق به شمار می‌آمد تنها کشور لیبی و سوریه طرفدار ایران بودند در حالی که بسیاری از کشورهای خلیج‌فارس از جمله عربستان سعودی، کویت و اردن که قدرت نظامی نیرومندی نداشتند عمدتا با کمک‌های مالی مستمر عراق را حمایت می‌کردند.

فرمانده سپاه عنبرآباد گفت : از همه این‌ حمایت‌های خائنانه اگر بتوان گذشت کمک‌های اطلاعاتی به رژیم بعثی کاملا نابخشودنی است آمریکا از همان نخستین هفته‌های آغاز جنگ چهار هواپیمای شناسایی آواکس را به منطقه فرستاد و اطلاعاتی را که آواکس‌ها از مواضع و تحرکات نیروهای ایرانی جمع‌آوری می‌کردند به همراه تصاویر ماهواره‌ای در اختیار رژیم بعثی می‌گذاشت و همچنین آمریکایی‌ها ادعا کردند که هر ۱۲ ساعت یک‌بار از وضعیت نیروی زمینی ایران آگاهی می‌یابند و این موضوع برای عراق امتیاز مهمی محسوب می‌شد.

فرمانده سپاه عنبرآباد گفت: جمهوری اسلامی آن‌روز نه نیروهای مسلح‌ منظمی داشت نه دستگاه اطلاعاتی مرتب و منظمی داشت اول انقلاب بود دیگر همه‌چیز به هم ریخته بود جمهوری اسلامی تنها چیزی که داشت ملت باایمان و رهبر مقتدری مثل امام بزرگوار بود این تنها چیزی بود که ملت داشت.

وی بیان کرد: این‌هایی که امروز به اتهام مصرف مواد شیمیایی فلان گروه را فلان کشور را مورد تهاجم قرار می‌دهند رسماً علناً مواد شیمیایی را در اختیار صد‌ام قرار دادند که او بمب شیمیایی درست کند سلاح شیمیایی درست کند و در جبهه‌ها به‌ کار ببرد.

سرهنگ سنجری بیان کرد: همه‌ این تلاش‌ها مثل تیری بود که به سنگ بخورد به خاک بخورد و علی‌رغم همه‌‌ آن‌ها هشت سال خودشان را کشتند که یک وجب از خاک جمهوری اسلامی را در اختیار بگیرند اما نتوانستند در طول هشت سال ملت ایران بر تمام این قدرت‌ها پیروز شد.

سرهنگ سنجری بیان کرد: دشمنان بدانند ما سه لشکر الهی نداریم؛ که زمانی در جنگ می‌‌نوشتند، ارتشی و سپاهی، دو لشکر الهی؛ ما امروز ما یک لشکر الهی هستیم، تحت امر یک امام، رهبر و فرمانده برای اجرای احکام الهی و نوکری به ملت بزرگ ایران

وی افزود: امروز دشمنان بدانند نیروهای مسلح قوی‌تر، منسجم‌تر، به‌روزتر، فناورتر، دقیق‌تر، هم خودشان هوشمند هستند و هم ابزارشان هوشمند برای دفاع از ملت بزرگ ایران و انقلاب اسلامی است

فرمانده سپاه عنبرآباد اظهار کرد: در جنگ نرم نخبگان، مسئولان، چهره های فرهنگی و سیاسی باید مراقب باشند و همان گونه که در جنگ نابرابر پیروزی خلق کردیم و در جنگ نرم هم باید به گونه‌ای عمل کنند که دشمن را پاسخگو کنیم.

 

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.