• تاریخ انتشار : شنبه 11 می 2024 - 20:22
  • کد خبر : 2257
  • چاپ خبر
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان عنبرآباد:

در فرهنگ و انديشه اسلامي، دختران از جایگاه خاصّی برخوردارند

به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب، صبح اموز به مناسبت میلاد فرخنده حضرت معصومه سلام الله علیها، روز دختر مراسم جشن ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها به همت بسیج جامعه زنان و حوزه الزهرا شهرستان عنبرآباد در محل سالن کانون پرورش فکری کودکان شهید رجایی عنبرآباد با سخنرانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان

به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب، صبح اموز به مناسبت میلاد فرخنده حضرت معصومه سلام الله علیها، روز دختر مراسم جشن ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها به همت بسیج جامعه زنان و حوزه الزهرا شهرستان عنبرآباد در محل سالن کانون پرورش فکری کودکان شهید رجایی عنبرآباد با سخنرانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان عنبرآباد و با حضور گرم و با نشاط مادران و دختران عنبرآبادی و جمعی از مسئولان برگزار شد .

حجت‌الاسلام والمسلمین خالصی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان عنبرآباد به عنوان سخنران این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: رسول خدا صلى‌الله‌عليه‌وآله وسلم درباره ارزش دختر داشتن فرمود : خَيْرُ اَوْلادِكُمْ اَلْبَناتُ. بهترين فرزندان شما دختران هستند.

وی افزود: در فرهنگ و انديشه اسلامي، دختران از جایگاه خاصّی برخوردارند. تعابیر زیبایی که در آیات و روایات برای دختران به کار رفته، نشان از امتیاز و ویژگی خاص دختران دارد. قرآن کریم در آیه ۴۹ سوره شوری از دختر به عنوان یک هدیه بزرگ یاد می‌کند که خداوند به هر کسی که دوست دارد، فرزند دختر هدیه می‌کند.

وی در ادامه به موضوع شناخت معرفت و فضائل کریمه اهل بیت از دیدگاه ائمه اطهار علیهم السلام پرداخت

همچنین در حاشیه این مراسم میرانی مسئول بسيج جامعه زنان عنبراباد تکریم و بزرگداشت شخصت  حضرت فاطمه معصومه (س) و معرفی الگوی مناسب به دختران بمنظور ارتقای سطح بینش و بصیرت آنها در خصوص حفظ حرمت عفاف و حجاب و نمایش روحیه‌ی ایثار و مقاومت بانوان  و انتقال به نسل جوان ونوجوان را از اهداف این برنامه عنوان کرد.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشن‌‌ها توجه دادن به جایگاه والای دختران در خلقت و اجتماع و تکریم شایسته آنها بیان کردند.

این مراسم همراه بود با نقالی، مداحی و اجرای سرود و در پایان هم از دختران برتر با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل بعمل آمد

 

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.