• تاریخ انتشار : سه‌شنبه 27 فوریه 2024 - 7:05
  • کد خبر : 2086
  • چاپ خبر
بانوی انقلابی پیشکسوت عنبرآبادی

جوان دیروز، پیشکسوت امروز همچنان پای کار انقلاب

شوکت عسکری در گفتگو با خبرنگار سفیر جنوب از عنبرآباد، گفت: در سال ۱۳۵۶ به‌عنوان دانشجو جهت تحصیل وارد دانش‌سرای مقدماتی قدیم که همان تربیت معلم امروزی است شدم و از همان موقع با چند دانشجوی مبارز انقلابی آشنا شدم و به این ترتیب جذب فعالیت‌های انقلابی آنها شدم. این بانوی مبارز انقلابی افزود: در

شوکت عسکری در گفتگو با خبرنگار سفیر جنوب از عنبرآباد، گفت: در سال ۱۳۵۶ به‌عنوان دانشجو جهت تحصیل وارد دانش‌سرای مقدماتی قدیم که همان تربیت معلم امروزی است شدم و از همان موقع با چند دانشجوی مبارز انقلابی آشنا شدم و به این ترتیب جذب فعالیت‌های انقلابی آنها شدم.

این بانوی مبارز انقلابی افزود: در آن سال‌ها در راهپیمایی‌های ضد رژیم شاهنشاهی شرکت می‌کردم و به دست تعدادی از دوستان جیرفت و عنبرآباد کتاب رساله امام خمینی (ره) را می‌رساندم.

وی بیان کرد: یادم می‌آید یک روز از طریق یکی از اقوام مطلع شدیم که ساواک شک کرده برای همین کتاب‌ها را گوشه‌ای از باغچه خانه پدری پنهان کردیم تا به دست ساواک نیفتند.

عسکری ابراز کرد: پس پیروزی انقلاب اسلامی و با شروع جنگ تحمیلی، به عنوان فرمانده پایگاه مقاومت بسیج الزهرا (س) عنبرآباد کارهای پشتیبانی از جبهه را آغاز کردم و در طول این ۸ سال با خواهران برای رزمندگان شال گردن می‌بافتیم، و با جمع آوری کمک‌های مردمی کنسروجات خریداری می‌کردیم، لباس برای رزمندگان می‌دوختیم و به جبهه ارسال می‌کردیم.

این بانوی مبارز انقلابی ادامه داد: برای همدردی با خانواده‌های معظم شهدا در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا شرکت می‌کردیم و همچنین از مجروحین جنگ نیز عیادت می‌کردیم.

وی خاطرنشان کرد: آن زمان به‌عنوان یک جوان برای دفاع از حریم انقلاب و آرمان‌های امام راحل هر کار که در توانم بود را انجام دادم و امروز هم به عنوان جوان دیروز بر خود لازم می‌دانم برای دفاع از حریم ولایت، نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در انتخابات شرکت کنم.

عسکری مشارکت زنان در سیاست را یکی از پیش‌نیاز‌های توسعه یافتگی کشور دانست و اظهار کرد: از آنجایی که زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و بر نیم دیگر جمعیت کشور که خانواده است، تاثیرگذار هستند بنابراین باید با حضور در انتخابات در سرنوشت خود و آینده کشور نقش آفرینی کنند.

این بانوی مبارز انقلابی اضافه کرد: بانوان هم خودشان باید در انتخابات شرکت کنند و با توجه به نقشی که در خانه دارند، اعضای خانواده را نسبت به حضور در پای صندوق‌های رای تشویق و ترغیب کنند.

وی تصریح کرد: امام راحل در سخنانی به اهمیت نقش سیاسی زنان اشاره کردند و فرمودند؛ زنان باید در سیاست و مقدرات کشور دخالت کنند.

عسکری عنوان کرد: امامین انقلاب با دخالت دادن زنان در سیاست، حجت را بر ما تمام کردند و ما زنان جامعه باید با هوشیاری و بصیرت در انتخابات فرد اصلح را انتخاب کنیم.

این بانوی مبارز انقلابی با بیان اینکه حضور در انتخابات ناامیدی و یاس دشمنان را در پی‌خواهد داشت، گفت: ما با حضور پرشور در انتخابات پیش رو، تنفر خودمان را از سلطه‌گری دنیای استکبار اعلام کنیم.

انتهای خبر/بهادری

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.