• تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 16 نوامبر 2023 - 16:52
  • کد خبر : 1244
  • چاپ خبر
مدیر شبکه بهداشت و درمان عنبرآباد خبر داد:

کشف و شناسایی ۲ بیمار مالاریا درشهرستان عنبرآباد

به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان عنبرآباد حمیدمولایی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان عنبرآباد از شناسایی ۲ نفر بیمار مبتلا به مالاریا در شهرستان عنبرآباد خبر داد و گفت: با شناسایی دو مورد مبتلا به مالاریا در روزهای اخیر، تیم واکنش سریع شبکه بهداشت اقدامات

به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان عنبرآباد حمیدمولایی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان عنبرآباد از شناسایی ۲ نفر بیمار مبتلا به مالاریا در شهرستان عنبرآباد خبر داد و گفت: با شناسایی دو مورد مبتلا به مالاریا در روزهای اخیر، تیم واکنش سریع شبکه بهداشت اقدامات لازم را انجام داده و پس از بررسی‌های لازم، بیماران تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

مدیرشبکه بهداشت و درمان عنبرآباد بیان کرد: در آغاز بیماری مالاریا، نشانه‌های مقدماتی نظیر خستگی، تب، احساس درد در عضلات، سردرد، تهوع و استفراغ، لرزهای خفیف و درد در ناحیه کمر ممکن است وجود داشته باشد.

مولایی تأکید کرد: با توجه به کشف و شناسایی بیماری مالاریا در برخی از شهرستان‌های هم جوار، توصیه می‌شود کسانی که به این شهرستان مسافرت می‌کنند چنانچه طی دو هفته از بازگشت، دچار هر علامتی از بیماری شدند، سابقه مسافرت خود را به پزشک یا نیروهای بهداشتی اعلام نمایند تا آزمایش تشخیص مالاریا برای آن‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: در تمامی پایگاه های سلامت شهری، مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت روستایی لام خون مالاریا و کیت تشخیص سریع این بیماری به صورت رایگان وجود دارد و افرادیکه دارای علائم ذکر شده و سابقه تردد در مناطق مرزی را دارند حتما به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند، زیرا تاخیر در شناسایی و عدم درمان بیماری مالاریا باعث مرگ فرد مبتلا می‌شود.

مدیرشبکه بهداشت و درمان عنبرآباد ابرازامیدواری کرد که با آگاهی بخشی و آموزش به مردم و انجام عملیات های سمپاشی، لاروکشی، مه پاشی و تشدید بیماریابی شاهد از بین بردن مالاریا در شهرستان عنبرآباد باشیم.

مولایی از مردم، کارفرمایان ،صاحبان باغ‌ها و گلخانه‌ها و…خواست برای حفظ سلامت خود، خانواده و همشهریان در صورت اشتغال اتباع بیگانه، موضوع را به خانه‌های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت و یا کارشناسان شبکه بهداشت و درمان برای آزمایش مالاریا اطلاع دهند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.