صرفه‌جویی شرط عبور از روزهای گرم

مدیر برق عنبرآباد در جلسه شورای اداری این شهر گفت:صرفه‌جویی شرط عبور از روزهای گرم است.

به گزارش پایگاه خبری سفیرجنوب؛ پورحیدری مدیر برق شهرستان عنبرآباد در جلسه شورای اداری با تأکید بر ضرورت همکاری همه بخش‌ها برای مدیریت مصرف انرژی گفت: بخش خانگی همچنان بیشترین سهم مصرف برق را به خود اختصاص داده و نزدیک به ۵۰ درصد مصرف برق شهرستان مربوط به این بخش است.

وی با اشاره به افزایش مصرف در سال‌های اخیر افزود: بخشی از مشترکان در سال‌های گذشته اشتراک‌هایی با ظرفیت پایین دریافت کرده‌اند اما امروز به دلیل افزایش استفاده از وسایل سرمایشی و فرسودگی تجهیزات، میزان مصرف آن‌ها به‌مراتب بیشتر شده و این موضوع فشار قابل توجهی بر شبکه برق وارد می‌کند.

مدیر برق شهرستان عنبرآباد با تأکید بر فعال‌سازی و استفاده مؤثر از سامانه‌های خودتأمین در دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: همراهی مجموعه‌های اداری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود می‌تواند نقش مهمی در کاهش بار شبکه و تأمین برق پایدار داشته باشد.

پورحیدری با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در مدیریت مصرف تصریح کرد: خاموش کردن چراغ‌های اضافی، استفاده حداکثری از نور طبیعی و مدیریت مصرف در واحدهای تجاری از ساده‌ترین اما مؤثرترین راهکارهای کاهش هزینه و جلوگیری از اتلاف انرژی است.

وی همچنین از مصرف بالای برخی اماکن و روشن بودن غیرضروری تجهیزات در ساعات کم‌تردد انتقاد کرد و گفت: مصرف بهینه، تنها یک توصیه نیست؛ بلکه ضرورتی برای حفظ پایداری شبکه و استمرار خدمت‌رسانی به همه مشترکان است.

مدیر برق عنبرآباد در پایان تأکید کرد: کارکنان صنعت برق در گرما، سرما و شرایط بحرانی تنها یک هدف را دنبال می‌کنند؛ تأمین انرژی پایدار برای مردم و تحقق این هدف بدون همکاری عمومی امکان‌پذیر نخواهد بود.

انتهای خبر/بهادری

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *